Пам’ятка батькам


Як батьки зможуть допомогти дитині
уникнути деяких труднощів?

1) Організуйте розпорядок дня:
  • стабільний режим дня;
  • повноцінний сон;
  • прогулянки на свіжому повітрі.

2) Формуйте в дитини уміння спілкуватися:
  • Зверніть увагу на те, чи вміє ваша дитина вступати в контакт з новим дорослим, з іншими дітьми, чи вміє вона взаємодіяти, співпрацювати.

3)Надайте особливу увагу розвитку довільності:
Навчайте дитину управляти своїми бажаннями, емоціями, вчинками. Вона мусить уміти підкорятися правилам поведінки, виконувати дії за зразком.

4)Щоденно приділяйте час інтелектуальному розвитку дитини:
  • Під час прогулянок спостерігайте за змінами в природі. Звертайте увагу на різні явища природи (дощ, сніг, райдуга, листопад, туман, вітер, хмари, буря, світанок, захід сонця).
  • Вивчіть назви пір року. Тренуйте вміння визначати пору року на вулиці та картинках.
  • Користуючись лото та книгами, вивчіть з дитиною назви: диких і свійських тварин, птахів, польових та садових квітів, дерев, предметів посуду, предметів меблів, одягу, головних уборів, видів взуття, іграшок, шкільного приладдя, частин тіла, назв міст, назв улюблених казок та їх героїв.
Увага! Дитина 6 років не може працювати довго: 10-15 хвилин - ось межа, а потім вона повинна відпочити, відволіктися. Тому всі заняття треба розрахувати на 10-15 хвилин.

  • Розвивайте зв’язне мовлення дітей. Навчайте переказувати казки, зміст мультфільмів.
  • Складайте розповіді за малюнками.
  • Слідкуйте за правильною вимовою та дикцією дитини. Розучіть скоромовки.
  • Можна займатися з дитиною звуковим аналізом простих слів (дім, ліс, суп). Навчіть знаходити слова, що містять якийсь певний звук, наприклад, звук «л».
  • Знайомте дитину з буквами та їх друкованим зображенням, а також звуком, що позначає конкретну букву.
  • Навчіть дитину розрізняти та правильно називати основні геометричні фігури (круг, квадрат, трикутник, прямокутник), порівнювати і розрізняти предмети за величиною (більший, менший) та за кольором.
  • Навчіть дитину рахувати до 10 та обернено, порівнювати кількість предметів (більше, менше, стільки ж). Познайомте із зображенням цифр (не треба вчити їх писати, тільки знати!)
  • Навчіть визначати положення предметів на площині, знати слова, що позначають місцеположення і правильно розуміти їх значення: попереду, позаду, праворуч, ліворуч, зверху, над, під, за, перед.
  • Розвитку мілкої моторики руки дитини допоможуть малювання, штриховка, розфарбовування (але – невеликих поверхонь), нанизування намистинок, ґудзиків, ліплення, визначення наосліп форми предметів (спочатку найпростіших, потім можна ускладнювати), ігри з мілкими предметами (мозаїка).

Увага! Під час виконання будь-яких письмових завдань слідкуйте за правильним положенням ручки (олівця), зошита, поставою школяра! Рука не повинна бути надто напружена, а пальціледве розслаблені.

  • Копіюйте фігури. Це завдання сприяє розвитку координації, умінню правильно сприймати фігури, що розташовані на площині аркуша, розрізняти прямі, криві, похилі лінії, дотримуватися співвідношення штрихів і положення фігур між собою.


Увага! Під час виконання графічних завдань важливі не швидкість, не кількість виконаного, а точність виконання - навіть найпростіших вправ.

Тривалість вправ - 3-5 хвилин, потім відпочинок, і якщо не набридло, ще 3-5 хвилин роботи. Не переходьте до наступних завдань, якщо не освоєно попереднє (лінії повинні бути чіткими, рівними, впевненими)
 

Коли починати готувати дитину до школи? Як краще це зробити?
Чого і як її навчати?
Єдиного для всіх рецепта немає, і бути не може: з однією дитиною потрібно більше говорити, іншу більше слухати, з третьою бігати і стрибати, а четверту навчати "по хвилиночках" сидіти і уважно працювати. Одне зрозумілоготувати дитину до школи необхідно; і все, чого ви навчите дитину зараз, а головнечого вона навчиться сама, допоможе їй бути успішною в школі. 

Для вас, турботливі батьки, ми створили цю памятку, щоб ви змогли скористатися деякими рекомендаціями щодо підготовки дитини до школи. Від того, як пройде перший навчальний рік, залежить все наступне життя дитини.

На етапі підготовки:
  • Уникайте надмірних вимог
  • Надавайте дитині право на помилку
  • Не думайте за дитину
  • Не перевантажуйте дитину
  • Не пропустіть перші труднощі та зверніться за допомогою до спеціалістів
  • Влаштовуйте дитині маленькі свята

Немає коментарів:

Дописати коментар